Karta usługi nr 06 |
|
Wykreślenie wpisu w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej |
|
Podstawa prawna |
Ustawa z 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (tj. Dz. U. z 2010 Nr 220, poz. 1447 ze zm.) |
Wymagane dokumenty |
CEIDG-1 wniosek o wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Dowód osobisty (do wglądu) |
Opłaty |
Wnioski o wpis do CEIDG są wolne od opłat. Wpisem do CEIDG jest również wykreślenie albo zmiana wpisu. Opłata od dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa oraz jego odpisu, wypisu lub kopii wynosi 17 zł. UWAGA! Zwolnione od opłaty jest pełnomocnictwo udzielane małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu. Podstawa prawna: Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tj. Dz. U. z 2012r. poz. 1282 ze zm.). |
Termin odpowiedzi |
Wpis do CEIDG (wpisem do CEIDG jest również wykreślenie albo zmiana wpisu) polega na wprowadzeniu do systemu teleinformatycznego danych podlegających wpisowi. Wpis jest dokonany z chwilą zamieszczenia danych w CEIDG, nie później niż następnego dnia roboczego po dniu wpływu do CEIDG wniosku, z zastrzeżeniem iż wniosek złożony został przez osobą uprawnioną i jest poprawny. |
Jednostka i stanowisko odpowiedzialne |
Stanowisko ds. wymiaru podatków i opłat oraz działalności gospodarczej - pok. nr. 6, tel. (061) 2951011, kontakt e-mail: podatki@chrzypsko.pl |
Tryb odwoławczy |
Organem ewidencyjnym jest Minister Gospodarki. Czynność organu gminy związana z przyjęciem wniosku, przekształceniem go w formę dokumentu elektronicznego i przesłaniem do CEIDG jest czynnością materialno-techniczną, od której nie przysługuje odwołanie. |
Uwagi |
Przedsiębiorca zobowiązany jest złożyć wniosek o wykreślenie wpisu w terminie 7 dni od dnia trwałego zaprzestania wykonywania działalności gospodarczej. Wniosek o wpis do CEIDG (wpisem do CEIDG jest również wykreślenie albo zmiana wpisu) może być złożony w wybranym przez przedsiębiorcę urzędzie gminy: 1) osobiście 2) wysłany listem poleconym. Wniosek o wpis do CEIDG składany w sposób określony w pkt 2 musi być opatrzony własnoręcznym podpisem wnioskodawcy, którego własnoręczność poświadczona jest przez notariusza. Organ gminy potwierdza tożsamość wnioskodawcy składającego wniosek i potwierdza wnioskodawcy, za pokwitowaniem, przyjęcie wniosku. Organ gminy przekształca wniosek na formę dokumentu elektronicznego, opatruje go podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą kwalifikowanego certyfikatu, przy zachowaniu zasad przewidzianych w przepisach o podpisie elektronicznym, albo podpisuje podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP, albo podpisuje w inny sposób akceptowany przez system CEIDG umożliwiający jednoznaczną identyfikację osoby przesyłającej wniosek oraz czasu jego przesłania i przesyła do CEIDG nie później niż następnego dnia roboczego od dnia jego otrzymania. Wpis do CEIDG jest dokonywany jeżeli wniosek jest złożony przez osobę uprawnioną i jest poprawny. Wniosek niepoprawny to wniosek: - niezawierający danych, o których mowa w art. 25 ust. 1 i 5 ustawy, - dotyczący działalności nieobjętej przepisami ustawy, - złożony przez osobę, wobec której prawomocnie orzeczono zakaz prowadzenia działalności gospodarczej, - dotyczący osoby już wpisanej do CEIDG, lub wraz z którym nie złożono oświadczenia, o którym mowa w art. 25 ust. 7 ustawy, - niepodpisany Jeżeli wniosek jest niepoprawny, organ gminy niezwłocznie wzywa do skorygowania lub uzupełnienia wniosku, wskazując uchybienia, w terminie 7 dni roboczych, pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpoznania. |