Karta usługi nr 12 |
|
Odroczenie terminu płatności lub rozłożenie na raty zapłatę podatku dla osób prowadzących działalność gospodarczą |
|
Podstawa prawna |
art. 67 b § 1 w zw. z art. 67a § 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 800 ze zm.) - ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej ( Dz. U. z 2007 r. Nr 59, poz.404 ze zm.) - Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010r. w sprawiezakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. Nr 53, poz. 311) - Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc inną niż pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (Dz.U. Nr 53, poz. 31) |
Wymagane dokumenty |
Dokumentacja finansowa obrazująca aktualną sytuację ekonomiczną i majątkową: - sprawozdanie finansowe oraz informacje dodatkową (bilans, rachunek zysków i strat) za ostatni rok podatkowy, - odpis zeznania podatkowego złożonego w urzędzie skarbowym za ostatni rok podatkowy - oraz ewentualnie w zależności od kwoty zaległości, zaświadczenie z urzędu skarbowego o stanie zaległości - umowy lub zaświadczenia z banków o zaciągniętych pożyczkach lub pobranych kredytach - dokumenty świadczące o wielkości sprzedaży lub o pakiecie otrzymanych zleceń na wykonanie robót czy usług itp. - inne dokumenty motywujące uzasadnienie wnioskuOsoba prawna we wniosku podaje o jaką pomoc się ubiega -o pomoc de minimis lub inną pomoc zgodnie z zasadami udzielania pomocy publicznej - przedsiębiorca ubiegający się o pomoc de minimis dołącza wszystkiezaświadczenia o pomocy de minimis, jakie otrzymał w roku w którym ubiega się o pomoc oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat albo oświadczenia o wielkości otrzymanej pomocy w tym okresie albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy - przy ubieganiu się o pomoc inną niż pomoc de minimis informacjędotyczącą wnioskodawcy i prowadzonej przez niego działalności gospodarczej oraz informację o otrzymanej pomocy publicznej, zawierającą w szczególności wskazanie dnia i podstawy prawnej jej udzielenia, formy, i przeznaczenia, albo świadczenia o nieotrzymaniu pomocy - oświadczenie, że podmiot nie znajduje się w trudnej sytuacji |
Opłaty |
Brak opłaty skarbowej |
Termin odpowiedzi |
W terminie 30 dni od daty złożenia wniosku wydawana jest decyzja w sprawie odroczenia terminu płatności lub rozłożenia na raty zapłatę podatku dla osób prowadzących działalność gospodarczą, w skomplikowanych przypadkach do 2 miesięcy |
Jednostka i stanowisko odpowiedzialne |
Stanowisko ds. wymiaru podatków i opłat oraz działalności gospodarczej pok. nr. 6, tel. (061) 2951011, kontakt e-mail: podatki@chrzypsko.pl |
Tryb odwoławczy |
Odwołanie od decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu za pośrednictwem organu, który wydał decyzje w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania |
Uwagi |
W przypadku niepełnych informacji ubiegający się o wydanie decyzji zostanie wezwany do ich uzupełnienia |