Karta usługi nr 13 |
|
Odroczenie terminu płatności lub rozłożenie na raty zaległości podatkowych osobom fizycznym nie prowadzącym działalności gospodarczej |
|
Podstawa prawna |
art. 67a § 1 pkt 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 800 ze zm.) |
Wymagane dokumenty |
Dokumenty jakie należy dołączyć do wniosku o umorzenie podatku: - oświadczenie o stanie majątkowym zawierające zestawienie osiągniętych miesięcznych dochodów własnych oraz członków rodziny prowadzących wspólnie z podatnikiem gospodarstwo domowe oraz opis aktualnej sytuacji ekonomicznej wraz z kserokopiami dowodówi dokumentów potwierdzających ich wysokość, - np. zaświadczenie o wysokości pobieranego wynagrodzenia, - odcinek renty lub emerytury, - odpis zeznania za ostatni rok podatkowy o wysokości osiąganego dochodu z prowadzonej działalności gospodarczej złożonego w Urzędzie Skarbowym - w przypadku pracy dorywczej oświadczenie o wysokości osiąganych dochodów W przypadku braku osiągania dochodów: - zaświadczenie z Powiatowego Urzędu pracy o wysokości pobranego zasiłku lubo zarejestrowaniu jako osoba bezrobotna bez prawa do zasiłku - kserokopie decyzji OPS, PCPR o przyznaniu zasiłku, pomocy materialnej Wydatki na utrzymanie - zestawienie miesięcznych wydatków ponoszonych na utrzymanie mieszkania lub ostatnie rachunki za energie elektryczną, wodę, śmieci,szambo ,gaz itp. - ewentualne koszty leczenia, edukacji dzieci itd. wraz z ewentualnymi kserokopiami rachunków za te koszty Udokumentowanie innych motywów powołanych we wniosku |
Opłaty |
Brak opłaty skarbowej |
Termin odpowiedzi |
W terminie 30 dni od daty złożenia wniosku wydawana jest decyzja w sprawie odroczenia terminu płatności lub rozłożenia na raty zapłatę podatku dla osób nie prowadzących działalność gospodarczą, w skomplikowanych przypadkach do 2 miesięcy |
Jednostka i stanowisko odpowiedzialne |
Stanowisko ds. wymiaru podatków i opłat oraz działalności gospodarczej pok. nr. 6, tel. (061) 2951011, kontakt e-mail: podatki@chrzypsko.pl |
Tryb odwoławczy |
Odwołanie od decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu za pośrednictwem organu, który wydał decyzje w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania |
Uwagi |
W przypadku niepełnych informacji ubiegający się o wydanie decyzji zostanie wezwany do ich uzupełnienia |