Karta usługi nr 20 | |
Podatek leśny od osób fizycznych Zgłoszenie obowiązku podatkowego / korekta |
|
Podstawa prawna |
- ustawa z dnia 29.08.1997 Ordynacja Podatkowa (Dz.U z 2019 r. poz.900) - ustawa z dnia 30.10. 2002 r. o podatku leśnym (Dz.U z 2019 r. poz.888) |
Wymagane dokumenty |
- informacja w sprawie podatku leśnego (druk IL-1) wraz z załącznikami (ZIL-1, ZIL-2,ZIL-3) - zawiadomienie o zmianach w danych ewidencji gruntów i budynków, -akt notarialny lub inne dokumenty mający wpływ na powstanie/zmianę/wygaśnięcie obowiązku podatkowego |
Opłaty |
Brak opłaty |
Termin odpowiedzi |
30 dni |
Jednostka i stanowisko odpowiedzialne |
Stanowisko ds. wymiaru podatków i opłat oraz działalności gospodarczej - pok. nr. 5, tel. (061) 2951011, kontakt e-mail: podatki@chrzypsko.pl |
Tryb odwoławczy |
Odwołanie od decyzji ustalającej zobowiązanie w podatku leśnym wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu za pośrednictwem Wójta Gminy Chrzypsko Wielkie w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji |
Uwagi |
W przypadku powstania obowiązku podatkowego, wygaśnięcia obowiązku podatkowego lub zaistnienia zmian informację należy złożyć w terminie 14 dni od dnia zaistnienia takiej okoliczności. Wójt Gminy w drodze decyzji ustala wymiar podatku leśnego. Obowiązek podatkowy powstaje od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu w którym powstały okoliczności uzasadniające powstanie tego obowiązku. Obowiązek podatkowy wygasa ostatniego dnia miesiąca, w którym przestały istnieć okoliczności uzasadniające ten obowiązek. Podatek płatny jest w czterech ratach do: 15 marca, 15 maja, 15września, 15 listopada roku podatkowego Sposób załatwienia - wydanie decyzji lub jej brak w przypadku określonym w art. 6 ust.3a ustawy o podatku leśnym. |