Podstawa prawna: art. 35 w związku z art. 31 i art. 40 ustawy z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2016 r. poz. 722 z późn. zm.).
Wniosek o wymeldowanie z miejsca pobytu stałego/czasowego
- tytuł prawny do lokalu – np. umowa cywilno – prawna,
- wypis z księgi wieczystej lub akt notarialny,
- decyzja administracyjna,
- orzeczenie sądu,
- decyzja o przydziale lokalu,
- umowa najmu,
- w przypadku dziedziczenia - dodatkowo prawomocne postanowienie sądu o nabyciu spadku – kserokopie dokumentów.
Opłata skarbowa:
• za wydanie decyzji administracyjnej – 10,00 zł,
• za udzielenie pełnomocnictwa – 17,00 zł.
Opłatę można uiścić przelewem na numer rachunku bankowego Urzędu Gminy Chrzypsko Wielkie
64 9082 0005 0000 2479 2000 0010.
Do wniosku o wydanie zaświadczenia należy dołączyć dowód wpłaty.
Załatwienie sprawy – wydanie decyzji administracyjnej – następuje w terminie do 2 miesięcy od daty złożenia wymaganych dokumentów (w przypadku spraw skomplikowanych termin może ulec przedłużeniu).
Urząd Stanu Cywilnego w Chrzypsku Wielkim
ul. Główna 15, 64-412 Chrzypsko Wielkie pok. 14 i 14a
Informacja: tel. 612 951 011 wew. 21
612 951 027 wew. 21
722 012 852
Adres e mail: usc@chrzypsko.pl , promocja@chrzypsko.pl
Odwołanie wnosi się do Wojewody Wielkopolskiego za pośrednictwem organu, który wydał decyzję. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Organ gminy wydaje na wniosek właściciela lub innego podmiotu dysponującego tytułem prawnym do lokalu lub z urzędu decyzję w sprawie wymeldowania osoby, która opuściła miejsce pobytu stałego lub czasowego i nie dopełniła obowiązku wymeldowania się.